1
ROYKON A/S BESKYTTER DIN PERSONLIGE INTEGRITET
1.1
ROYKON A/S, reg.nr. 17822837, Navervej 8, 7000 Fredericia (”Roykon") respekterer dit privatliv og bestræber sig på at opretholde et højt niveau af sikkerhed og integritet med hensyn til dine personoplysninger. Virksomheden sikrer også, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
1.2
Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Virksomheden behandler personoplysninger om dig i sin egenskab af:
(i) en repræsentant for en virksomhed, der er kunde, leverandør eller partner til virksomheden;
(ii) en repræsentant for en virksomhed, der er en potentiel kunde, leverandør eller partner til virksomheden;
(iii) besøgende på virksomhedens hjemmeside;
(iv) jobsøgende hos virksomheden.
1.3
Afhængigt af dit forhold til virksomheden gælder denne politik muligvis kun for dig i visse dele.
1.4
Denne politik indeholder også oplysninger om dine rettigheder i forhold til virksomheden, og hvordan du kan udøve dem.
1.5
Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål vedrørende denne privatlivspolitik eller dit privatliv. Virksomhedens kontaktoplysninger fremgår af afsnittet "Kontaktoplysninger".
2
PERSONOPLYSNINGER OG BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – HVAD ER DET, OG HVAD BETYDER DET FOR MIG?
2.1
Personoplysninger refererer til enhver information, der direkte eller indirekte vedrører en fysisk person, der er i live. Personoplysninger er således oplysninger om dig og din person, f.eks. dit navn, dine kontaktoplysninger, billeder af dig og din IP-adresse.
2.2
Ved behandling forstås enhver handling, der udføres med hensyn til personoplysninger, såsom indsamling, opbevaring, brug, behandling eller videregivelse.
2.3
Dine personoplysninger opbevares, så længe der er behov for at opbevare dem for at opfylde de formål, hvortil oplysningerne blev indsamlet i overensstemmelse med denne privatlivspolitik. Derefter slettes dine personoplysninger. For mere information om, hvor længe Virksomheden opbevarer personoplysninger, se afsnittet "Hvilke personoplysninger behandler Virksomheden, til hvilke formål og på hvilket juridisk grundlag?" nedenfor.
3
DATAANSVARLIG OG DATABESKYTTELSESRÅDGIVER
3.1
Virksomheden er dataansvarlig for dine personoplysninger og er derfor ansvarlig for, at dine personoplysninger behandles korrekt og sikkert i overensstemmelse med gældende lovgivning.
3.2
Virksomheden har udpeget direktionen som databeskyttelsesrådgiver ("Databeskyttelsesrådgiver”). Databeskyttelsesrådgiveren er blandt andet ansvarlig for at overvåge og sikre, at Virksomhedens behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren på 75945955 / cc@roykon.dk eller kn@roykon.dk.
4
HVILKE PERSONOPLYSNINGER BEHANDLER VIRKSOMHEDEN, TIL HVILKE FORMÅL OG PÅ HVILKET JURIDISK GRUNDLAG?
4.1
Virksomhedsrepræsentanter for f.eks. kunder, leverandører og samarbejdspartnere
4.1.1
Holde kontakten med virksomhedens repræsentanter
Formålet med behandlingen
For at kunne holde kontakten med repræsentanter for kunder, leverandører og samarbejdspartnere (f.eks. i forbindelse med levering af produkter eller tjenester af eller til Virksomheden), herunder for at sikre betaling.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Oplysninger givet til Selskabet via e-mail, via Selskabets sociale medier eller gennem andre kommunikationskanaler.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for Virksomhedens legitime interesse i at opretholde kontakt med repræsentanter for at (i) opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen med kunden eller samarbejdspartneren, som repræsentanten repræsenterer, eller (ii) modtage produkter eller ydelser i henhold til aftalen med den leverandør, som repræsentanten repræsenterer (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i (i) at modtage betaling for sin levering af produkter og tjenester, eller (ii) at foretage betalinger for sin modtagelse af produkter og tjenester, alt efter hvad der er relevant (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i at evaluere, udvikle og forbedre sine produkter, tjenester og markedsføring (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Så længe oplysningerne er nødvendige for, at virksomheden kan varetage sin forretningsforbindelse med den virksomhed, som repræsentanten repræsenterer.
4.1.2
Opfyld lovkrav
Formålet med behandlingen
For at kunne opfylde lovkrav, f.eks. regnskabskrav.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for at overholde virksomhedens juridiske forpligtelser.
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Syv år fra udgangen af det kalenderår, hvor det regnskabsår, som dataene vedrører, sluttede.
4.1.3
Udførelse af undersøgelser
Formålet med behandlingen
At kunne gennemføre undersøgelser vedrørende kundeoplevelsen og virksomhedens produkter og tjenester.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Oplysninger givet til Selskabet via e-mail, via Selskabets sociale medier eller gennem andre kommunikationskanaler.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesser i at evaluere, udvikle og forbedre sine produkter, tjenester og markedsføring (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
i forretningsforbindelsens varighed og i 2 år efter forretningsforbindelsens ophør.
4.1.4
Markedsføring
Formålet med behandlingen
For at kunne markedsføre Virksomhedens brand, produkter og tjenester (f.eks. ved at sende nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale, samt invitationer til Virksomhedens arrangementer mv.).
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Hvor det er relevant, oplysninger om kostpræferencer, eventuelle allergier og/eller handicap (f.eks. i forbindelse med firmaarrangementer eller møder).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i at markedsføre sine produkter, tjenester og mærker til den kunde, leverandør eller partner, som repræsentanten repræsenterer (legitim interesse).
Hvis og i det omfang behandlingen i forbindelse med virksomhedsarrangementer omfatter personoplysninger om allergier, handicap eller lignende (helbredsoplysninger), sker behandlingen på baggrund af den registreredes samtykke.
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Under forretningsforbindelsen og i 2 år efter forretningsforbindelsens ophør, eller indtil den registrerede gør indsigelse mod markedsføringen, alt efter hvad der indtræffer først.
I tilfælde af personoplysninger vedrørende allergier, handicap eller lignende oplysninger, 1 år, med undtagelse af personoplysninger, der behandles på grundlag af samtykke, som slettes inden for en måned efter arrangementet eller mødet eller det tidligere tidspunkt, hvor samtykket trækkes tilbage.
4.1.5
Reklamationer og garantisager
Formålet med behandlingen
For at kunne besvare og kompensere kunder, leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med reklamations- og garantisager.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Hvor det er relevant, oplysninger om telefonopkald med virksomhedens kundeservice.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i at sikre kvaliteten af sine produkter og tjenester og for at opretholde sine forretningsforbindelser (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Et år efter udløbet af den aktuelle garantiperiode.
I tilfælde af oplysninger om telefonopkald med virksomhedens kundeservice, et år eller et år efter udløbet af den gældende garantiperiode, alt efter hvad der er senest.
4.1.6
Kvalitetsforbedring af virksomhedens kundeservice
Formålet med behandlingen
For at forbedre kvaliteten af virksomhedens kundeservice.
Kategorier af personoplysninger
Oplysninger givet til Selskabet via e-mail, via Selskabets sociale medier eller gennem andre kommunikationskanaler.
Hvor det er relevant, oplysninger om telefonopkald med virksomhedens kundeservice.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig af hensyn til Virksomhedens legitime interesse i at sikre kvaliteten og effektiviteten af Virksomhedens kundeservice (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Et år fra datoen for kontakt med virksomhedens kundeservice.
4.1.7
Juridiske krav
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres med det formål at fastlægge, udøve og/eller forsvare eventuelle juridiske krav.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Oplysninger givet til Selskabet via e-mail, via Selskabets sociale medier eller gennem andre kommunikationskanaler.
Hvor det er relevant, oplysninger om telefonopkald med virksomhedens kundeservice.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig af hensyn til Virksomhedens legitime interesse i at fastlægge, udøve eller forsvare retskrav, der måtte opstå inden for rammerne af kunde-, leverandør- og/eller partnerforholdet (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for at etablere, udøve eller forsvare retskrav (art. 9, GDPR).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
I den gældende forældelsesfrist.
4.2
Indehaver af en enkeltmandsvirksomhed
4.2.1
Sikker identifikation
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres for at muliggøre sikker identifikation af enkeltmandsvirksomheder.
Kategorier af personoplysninger
Personnummer (enkeltmandsvirksomhedens CVR-nummer).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for Virksomhedens legitime interesse i sikkert at identificere enkeltmandsvirksomheder i forbindelse med opfyldelsen af deres forpligtelser og/eller udøvelsen af deres rettigheder i forhold til enkeltmandsvirksomheder, uanset en sådan enkeltmandsvirksomheds rolle i forhold til Virksomheden, f.eks. kunde, leverandør eller samarbejdspartner (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Så længe oplysningerne er nødvendige for, at Selskabet kan administrere forretningsforholdet med enkeltmandsvirksomheden.
4.2.2
Juridiske krav
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres med det formål at fastlægge, udøve og/eller forsvare retskrav, som – efter Virksomhedens opfattelse – er klart begrundet i forhold til formålet med behandlingen.
Kategorier af personoplysninger
Personnummer (enkeltmandsvirksomhedens CVR-nummer).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig af hensyn til Virksomhedens legitime interesse i at fastlægge, udøve eller forsvare retskrav (legitim interesse), for hvilken behandlingen – efter Virksomhedens opfattelse – er klart berettiget i forhold til formålet med behandlingen.
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
For den gældende forældelsesfrist.
4.3
Potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere samt virksomhedsrepræsentanter for potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere
4.3.1
Markedsføring
Formålet med behandlingen
For at kunne markedsføre Virksomhedens brand, produkter og tjenester (f.eks. ved at sende nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale, samt invitationer til Virksomhedens arrangementer mv.).
Kategorier af personoplysninger
Personoplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og evt. titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Hvor det er relevant, oplysninger om kostpræferencer, eventuelle allergier og/eller handicap (f.eks. i forbindelse med firmaarrangementer eller møder).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i at markedsføre sine produkter, tjenester og mærker til potentielle kunder, leverandører eller partnere repræsenteret af en virksomhedsrepræsentant (legitim interesse).
Hvis og i det omfang behandlingen i forbindelse med Selskabets arrangementer omfatter personoplysninger vedrørende allergier, handicap eller lignende oplysninger (helbredsoplysninger), sker en sådan behandling på baggrund af den registreredes samtykke.
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Et år, med undtagelse af personoplysninger, der behandles på grundlag af samtykke, som slettes inden for en måned efter arrangementet eller mødet, eller når samtykket trækkes tilbage, alt efter hvad der indtræffer først.
4.3.2
Juridiske krav
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres med det formål at fastlægge, udøve og/eller forsvare eventuelle juridiske krav.
Kategorier af personoplysninger
Personoplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og evt. titel, jobtitel og arbejdsgiver.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for Virksomhedens legitime interesse i at fastlægge, udøve eller forsvare retskrav, der måtte opstå inden for rammerne af forretningsforholdet med den potentielle kunde, leverandør eller samarbejdspartner (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for at etablere, udøve eller forsvare retskrav (art. 9, GDPR).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
I den nuværende forældelsesfrist.
4.4
Besøgende på virksomhedens hjemmeside
4.4.1
Drift og udvikling af hjemmesiden
Formålet med behandlingen
For at kunne sikre driften og funktionen af Virksomhedens hjemmeside og for at kunne udvikle Virksomhedens hjemmeside og bedre tilpasse hjemmesiden ud fra, hvordan den bruges.
Kategorier af personoplysninger
Tekniske data, såsom IP-adresse, MAC-adresse, URL, unikt enheds-id, netværks- og enhedsydelse, browser, sprog og identifikationsindstillinger, geografisk placering, operativsystem og andre oplysninger fra cookies eller lignende mekanismer (enhedsoplysninger).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig for virksomhedens legitime interesse i at forbedre, strømline, forenkle og udvikle sin hjemmeside og for at øge antallet af tilbagevendende besøgende (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
I overensstemmelse med virksomhedens cookiepolitik.
4.4.2
Juridiske krav
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres med det formål at fastlægge, udøve og/eller forsvare eventuelle juridiske krav.
Kategorier af personoplysninger
Tekniske data, såsom IP-adresse, MAC-adresse, URL, unikt enheds-id, netværks- og enhedsydelse, browser, sprog og identifikationsindstillinger, geografisk placering, operativsystem og andre oplysninger fra cookies eller lignende mekanismer (enhedsoplysninger).
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig med henblik på virksomhedens legitime interesse i at fastlægge, udøve eller forsvare juridiske krav (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for at etablere, udøve eller forsvare retskrav (art. 9, GDPR).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
I den nuværende forældelsesfrist.
4.5
Rekruttering (jobsøgende)
4.5.1
Evaluering af jobsøgende
Formålet med behandlingen
At kunne vurdere jobsøgende og sikre, at den jobsøgende har de nødvendige kvalifikationer.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og nuværende arbejdsgiver.
Oplysninger i personlige breve, CV'er og andre dokumenter, der sendes til virksomheden.
Hvor det er relevant, billeder.
Andre oplysninger, som ansøgeren giver til Virksomheden i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig af hensyn til virksomhedens legitime interesse i at rekruttere kvalificerede medarbejdere (legitim interesse).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Et år.
4.5.2
Juridiske krav
Formålet med behandlingen
Behandlingen udføres med det formål at fastlægge, udøve og/eller forsvare eventuelle juridiske krav.
Kategorier af personoplysninger
Personlige oplysninger og kontaktoplysninger, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, titel, jobtitel og nuværende arbejdsgiver.
Oplysninger i personlige breve, CV'er og andre dokumenter, der sendes til virksomheden.
Hvor det er relevant, billeder.
Andre oplysninger, som ansøgeren giver til Virksomheden i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Behandlingsaktiviteter
Indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændring, genfinding, læsning, brug, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, justering eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
Retsgrundlag
Behandlingen er nødvendig med henblik på virksomhedens legitime interesse i at fastlægge, udøve eller forsvare juridiske krav (legitim interesse).
Behandlingen er nødvendig for at etablere, udøve eller forsvare retskrav (art. 9, GDPR).
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
I den nuværende forældelsesfrist.
5
FRA HVILKE KILDER INDSAMLES DINE PERSONOPLYSNINGER?
For så vidt angår kunder, leverandører og samarbejdspartnere og virksomhedsrepræsentanter for kunder, leverandører og samarbejdspartnere samt potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere og virksomhedsrepræsentanter for potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere, indsamles dine personoplysninger normalt fra den virksomhed eller organisation, som du repræsenterer, men i nogle tilfælde direkte fra dig, f.eks. via e-mail, vores sociale medier eller andre kommunikationskanaler eller i forbindelse med arrangementer eller møder. Virksomheden kan også modtage personoplysninger om dig fra andre virksomheder inden for den koncern, som virksomheden er medlem af, eller fra partnere til virksomheden. Virksomheden kan også bruge eksterne informationstjenester til at supplere eksisterende oplysninger, f.eks. med din stilling og kontaktoplysninger.
I tilfælde af besøgende på virksomhedens og jobansøgere kan dine personoplysninger blive givet til virksomheden direkte fra dig eller fra det vikarbureau, rekrutteringsfirma eller rekrutteringsfirma, som du ansøger om arbejde igennem. Virksomheden kan også modtage personoplysninger om dig fra andre virksomheder inden for den koncern, som virksomheden er medlem af, eller fra partnere til virksomheden. Virksomheden kan også bruge eksterne informationstjenester til at supplere eksisterende data.
6
HVEM DELER VIRKSOMHEDEN DINE PERSONOPLYSNINGER MED?
Virksomheden videregiver ikke personoplysninger til tredjepart, undtagen som angivet nedenfor. Dine personoplysninger vil ikke blive solgt til tredjepart til markedsføringsformål.
Virksomheden kan videregive personoplysninger, når det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse eller for at opfylde virksomhedens forpligtelser over for dig, kunder og/eller samarbejdspartnere.
Personoplysninger kan overføres til andre virksomheder inden for virksomhedens koncern, leverandører (herunder cloud-løsningsudbydere), samarbejdspartnere, professionelle rådgivere, myndigheder og potentielle købere.
Med hensyn til oplysninger, der gives via Selskabets sociale medier, kan personoplysninger deles med offentligheden.
7
OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER TIL TREDJELANDE
7.1
Virksomheden bestræber sig altid på at behandle dine personoplysninger inden for EU/EØS. Hvis dine personoplysninger overføres til et land uden for EU/EØS, vil Virksomheden træffe de nødvendige foranstaltninger for at sikre, at overførslen af personoplysningerne er lovlig, og at dine personoplysninger behandles sikkert og med et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, der kan sammenlignes med den beskyttelse, der tilbydes inden for EU/EØS.
7.2
For eksempel kan data, der indsamles på virksomhedens websted via Mailchimp eller Google Analytics, overføres til Mailchimp/Google i USA. Dine personoplysninger er derefter beskyttet af disse organisationer, der har tilsluttet sig databeskyttelsesreglerne mellem EU og USA. Yderligere oplysninger om databeskyttelsesrammerne mellem EU og USA findes på
https://www.dataprivacyframework.gov/.
8
SOCIALE MEDIER
Med hensyn til personoplysninger, der vises og behandles på sociale medier, såsom LinkedIn, henviser vi brugerne til den politik, der leveres af den relevante tjenesteudbyder for information om, hvordan den relevante tjenesteudbyder behandler personoplysninger. Efter Selskabets opfattelse er formålet med behandlingen, at relevante interessenter og deres repræsentanter kan interagere og holde kontakten med Selskabet via sociale medier, for at bidrage til gode relationer til kunder og samarbejdspartnere og for at gøre Selskabets kundeservice og produkter bredt tilgængelige gennem flere forskellige kanaler, og at behandlingen er nødvendig for at fremme sådanne legitime interesser for Selskabet (legitim interesse).
9
HVAD ER DINE RETTIGHEDER?
Du har ret til at få adgang til dine personoplysninger og modtage en kopi af de data, der behandles af virksomheden.
Hvis dine personoplysninger er forkerte eller ufuldstændige, har du også ret til at rette eller supplere personoplysningerne.
Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger. Hvis Virksomheden ikke har et lovligt grundlag for at fortsætte behandlingen af dine data, vil de blive slettet.
Under visse omstændigheder har du ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger. Hvis behandlingen er begrænset, må Virksomheden kun behandle dine personoplysninger på visse begrænsede måder, f.eks. gennem opbevaring, medmindre særlige forhold giver mulighed for anden behandling.
Hvis dine personoplysninger behandles på grundlag af dit samtykke eller en kontrakt med dig, har du ret til at modtage dine oplysninger i et maskinlæsbart format og anmode om, at de overføres til en anden dataansvarlig.
Under visse omstændigheder har du ret til at gøre indsigelse mod virksomhedens behandling af dine personoplysninger.
Du har ret til at indgive en klage over virksomhedens behandling af dine personoplysninger til den svenske myndighed for beskyttelse af privatlivets fred, Box 8114, SE-104 20 Stockholm, Sverige.
10
SIKKERHED FOR DINE PERSONOPLYSNINGER
Vi ønsker, at du skal føle dig tryg, når du deler dine personoplysninger med os. For at sikre dette har virksomheden implementeret passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine data mod uautoriseret adgang, ændring eller ødelæggelse. Dine personoplysninger vil ikke blive videregivet på anden måde end som angivet i denne privatlivspolitik.
11
COOKIES
Virksomheden bruger cookie-lignende teknologier til at levere visse funktioner på virksomhedens hjemmeside, til at forbedre hjemmesiden og til at yde en bedre og mere personlig service. Virksomheden bruger cookies i overensstemmelse med Selskabets Cookiepolitik, som er tilgængelig på
https://www.roykon.dk/dk/cookie-politik.
12
HVIS DU IKKE DELER DINE PERSONOPLYSNINGER MED VIRKSOMHEDEN
Hvis du ikke deler dine personoplysninger med virksomheden, vil virksomheden ikke være i stand til at opfylde sine juridiske eller kontraktlige forpligtelser over for dig eller den virksomhed, du repræsenterer.
13
ÆNDRINGER
Virksomheden forbeholder sig ret til at ændre denne privatlivspolitik til enhver tid. I tilfælde af ændringer i denne privatlivspolitik vil selskabet offentliggøre den ændrede privatlivspolitik på
www.roykon.dk med oplysninger om, hvornår ændringerne træder i kraft, og kan også underrette kunder og partnere efter behov.
14
KONTAKT
Tøv ikke med at kontakte virksomheden, hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik, behandlingen af dine personoplysninger, eller hvis du ønsker at udøve dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik eller gældende lovgivning.
ROYKON A/S
Postadresse:
Navervej 8, 7000 Fredericia
Websted:
Telefonnummer:
75 945 955
E-mail-adresse:
post@roykon.dk